Monday, May 3, 2010

BERIBADAH SELAZAT COKLAT

Coklat itu enak! Rasanya lazat bukan main! Tetapi dapatkah kita beramal soleh sehingga merasakan kelazatan yang luar biasa? Dapatkah amal soleh dilakukan tidak terasa seperti sekadar ibadah rutin yang biasa? 

Pergi ke masjid, solat jemaah, puasa sunat dan bersedekah adalah contoh-contoh amalan ibadah yang rutin. Bolehkah kita mengubahnya menjadi sebuah kelazatan ibadah yang sangat nikmat?
Jika anda susah untuk mencari jawapannya dan tidak ada waktu mencari jawapan, maka setidaknya biarlah buku ini membantu anda mewujudkan bibit-bibit kenikmatan beribadah. Bacalah petikan kata-kata ulama yang sangat bermanfaat dalam buku ini. Juga terkandung petikan firman-firman Allah berkenaan ibadah. Siapkan diri anda untuk perubahan yang maksimum. Jadikan ibadah anda sesuatu yang lain bukan sekadar ibadah yang membosankan. Tukarkan ibadah yang hambar kepada ibadah yang hangat dan menusuk jiwa. Semoga hati anda kembali segar dan hijau untuk menjalankan ibadah sehari-hari.
Terdapat beberapa point penting yang boleh anda dapati dalam buku ini:
1. Kenikmatan dunia sentiasa disertai bahaya atau paling tidak, diiringi rasa takut terhadap bahaya. Berbeza dengan kenikmatan amal soleh, tidak ada bahaya di dalamnya dan tidak pula disertai rasa takut terhadap bahaya.
2. Resipi mantap yang boleh melazatkan amal soleh
3. Nasihat Berharga dalam beribadah
4. Sekularisme salah satu Gelombang Ateisme 


Karya:  Sami bin Muhammad bin Jadullah 'Isham
ISBN: 978-967-5515-08-8  

RM 14.00 ( SEM.MALAYSIA )
RM 17.00 ( SABAH/SARAWAK )

No comments:

Post a Comment