Saturday, December 11, 2010

MENCARI KETENANGAN JIWA

“(Iaitu) orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingati Allah.ingatlah, hanya dengan mengingati allahlah hati menjadi tenteram.”
MENCARI KETENANGAN JIWA lebih terperinci tentang aspek-aspek dalam kehidupan seharian manusia. Ia berkisarkan tentang permasalahan dan persoalan hidup yang sentiasa menyelubungi diri setiap insan. Tapi kita harus ingat, setiap masalah yang timbul ada kebaikan dan keburukannya. Terpulang pada individu bagaimana untuk mengambil langkah-langkah yang perlu bagi menangani setiap masalah tersebut.
Orang-orang yang mengenal Allah SWT dengan baik akan selalu tawakal dan taat pada perintahNya kerana ia yakin bahawa Allah SWT yang mengatur kehidupannya. Tidak ada yang paling nikmat dalam hidup ini kecuali dapat melihat Allah SWT dalam segala situasi. Allah SWT mampu melakukan segalanya.
Oleh kerana itu, setiap musibah yang melanda perlu ditangani dengan bijak. Jangan bertindak terburu-buru mahupun bertindak di luar kawalan dan selebihnya hanya berserah kepada Allah SWT.


RM 18.00 ( SEM.MALAYSIA ) 
RM 21.00 ( SABAH/SARAWAK )

No comments:

Post a Comment